Fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Fietsen in Bangkok

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

14 Oktober 2011 | Thailand, Chiang Rai

Gisteren opgestaan met prachtig weer en met de minibus naar Bangkok gegaan.We hadden het plan om naar het lumphini park te gaan en wilde een taxi nemen. Maar de chauffeur vertelde dat we beter met de bus konden gaan.(was veel goedkoper) Hij wees ons de bushalte en vertelde welk busnr we moesten nemen.Best wel leuk zo'n lokale bus, de deuren en ramen staan open . De bus stopt en je moet er snel inspringen want voor je het weet rijdt hij weer door.In de bus komt iemand langs waar je je kaartje kunt kopen 7 thb pp.In het park was veel bedrijvigheid, joggende mensen en een heuse openlucht sportschool. In het water zagen we varanen en schildpadden. Over de hele dag 5 minuten regen gehad en dat was toen we in de bus zaten. Vannacht heeft het wel veel geregend . Vanmorgen liep om half 6 de wekker af want er stond een fietstoer op ons programma en die begon om 7 uur. Nog even getwijfeld of we wel zouden gaan want het regende nog steeds maar niet meer zo hard. Eenmaal in de taxi werd het droog. We waren maar met een groepje van vier om te fietsen, een gids voorop en wij vieren erachter. Fietsen door kleine straatjes en steegjes door china town en dwars over de markt. Met de fiets op de pond de rivier overgestoken en door een oase van rust door een groen gedeelte van Bangkok. Ook door een gebied gefietst dat overstroomd was en daar tot onze knie in het water gestaan. Daarna met een longtail boot over de rivier. Om half twaalf begon het te stortregenen. De gids had regenjassen voor ons bij maar voor we die aan hadden waren we al doorendoor nat. Gelukkig is het warm water dat naar beneden komt. Nog een stuk door de stromende regen gefietst en om 1 uur was het weer droog. Al met al niet veel van het slechte weer mee gekregen. We zitten nu in het vliegtuig naar Chiang rai. Wel met een half uur vertraging want net voor vertrek begon het te regen en kon het vliegtuig niet opstijgen. Zodra ik internet heb verstuur ik dit bericht.

Net naar huis gebeld en het trieste bericht vernomen dat Peter (broer van Frits) plotseling is overleden. Zijn er erg van ontdaan.

Vanavond aangekomen in Chiang rai. Hebben een super mooie kamer en wat een rust in vergelijking met Bangkok. Morgen gaan we verder op onderzoek hier. O nee Frank leest mee en zegt NEE morgen gaan we chillen.
We zien wel!!

• 14 Oktober 2011 - 19:58

Paul:

Heyhey,

Fijn dat jullie niet zo veel last van het weer lijken te hebben, verder denk ik zo dat jullie na jullie vakantie nog op vakantie moeten om uit te rusten ;-)

Groetjes,

Paul