koffie plantages - Reisverslag uit Pakxong, Laos van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu koffie plantages - Reisverslag uit Pakxong, Laos van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

koffie plantages

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

18 Oktober 2012 | Laos, Pakxong

Woensdag 17 oktober
Haren in de wind (bij Frank iets minder)de zon op je blote velletje en rijden maar op de scooter.
ja o Zo onverantwoord maar o ZO lekker!
Vandaag hebben we 100 km afgelegd van Tad Lo via Tha Theng naar Sekong.
Onderweg weer van alles gezien en ons erover verbaasd.
Zo kwamen we onderweg een dorp tegen waar ze houtskool maakten.
Grote bergen hout en bergen smeulend kool.
En de mensen wonen er tussenin.
Toen we in het dorp waren hebben we weer ballonnen uitgedeeld.
De volgende keer koop ik voor dat we gaan de hele voorraad bij de Action op ;-)
We werden uitgenodigd om wat te drinken en daar zaten we dan tussen de smeulende bergen kool.
Nog een paar plankjes meegenomen daar ,10000 kip voor gegeven de mensen helemaal blij, wat moeten die rare mensen toch met dat afval hout en ze geven er ook nog geld voor zie je ze denken. Maar dat afval hout wat ze daar in de fik steken is prachtig teak hout. Ik weet niet of we het wel mee naar huis nemen.Werkelijk alles hier is van teakhout. Zou zo containers vol mee willen nemen. Ook zijn we nog enkele meubelmakerijen in geweest. Boomstammen worden er met een tafelcirkelzaag tot planken gezaag en tot de prachtigste meubels verwerkt.
Nu zijn we in Sekong, Een zo niet toeristische plaats. Zelfs een restaurant durfde we hier niet in te gaan werkelijk niemand spreek hier ook maar 1 woord engels.
Op de mark hebben we fruit en en stroopkoekjes met pinda's gekocht en dat is vanavond ons avond eten. Morgen weer terug naar de voor ons iets eetbare wereld.
Geen internet dus het plaatsen doe ik later.

Donderdag 18 oktober
Zo weer terug in pakse. Vroeg vertrokken uit Sekong .
Ontbijt was er niet naar onze smaak dus op de scooter gestapt met wat fruit en we hadden ook nog een snicker in de tas gevonden waar we geen weet meer van hadden. Onderweg in een leegstaand huisje gepicknickt en gedagdroomd hoe het zou zijn om in dat huisje te wonen. Veel koffieplantages gezien en ook gezien wat er allemaal voor werk verzet moet worden voor het bij ons in het bakkie zit.
In Paksong heerlijk gegeten en bij een Nederlander die daar woont een bakkie koffie gedronken. En verhalen gehoord over de gewoontes van de Lao bevolking. Daarna doorgereden richting Pakse.
Onderweg weer veel dorpjes gezien met verschillende ambachten.
Stoppen even kijken en weer verder op een hoogte van 1500 meter.
We konden het niet laten om ook nog een plank te zoeken voor de waskom in de douche. Die hebben we gevonden, maar hij is in twee ongelijke stukken. Kun jij die even dik maken Peter onder de vandikte bank. Prachtig teakhout.
Langs de weg ook nog een ananas gekocht , hij zag wat groen dus we twijfelde of hij al wel rijp zou zijn. Nou dat was ie, nog nooit zo'n lekkere ananas gegeten. De verkoopster sneed hem voor ons in parten en zelfs het harde binnenste wat we normaal in Nederland weg gooien was heerlijk zoet. Nu weer in de deluxe kamer in het Lankham hotel.
We hebben besloten om morgen Thailand in te gaan. Vooral voor het eten. Hebben nog geen reisschema. We zien wel.
Zitten nu te genieten van een heerlijk laobiertje.
Probeer vannacht nog wat foto's te plaatsen dat duurt hier meestal erg lang.
Tot de volgende keer.

• 18 Oktober 2012 - 18:13

Janny:

wouwwwwwwwwwwwwww, dat is weer heerlijk om te lezen en de foto.s te bekijkenwat een reis maar weer. enne je mag wel koffer bij kopen voor al je plankjes hahaha

xxxxxxxxxjes

• 18 Oktober 2012 - 19:19

Anita:

Nou wat een verhalen weer prachtig. Zou niets voor mij zijn maar fijn dat jullie het zo leuk hebben. Geniet er nog van

• 18 Oktober 2012 - 19:19

Anita:

• 19 Oktober 2012 - 08:47

Janny:

cindy is er ook geweest toen ze 13 was volgens mij vlak bij dong ha.. zal het nog ff vragen daar zaten ze bij een roode kruisopvangcentrum (my amting hom) heet het. krijg nog steeds tekeningen en foto.s.
    doet mij weer er denken aan die tijd...

• 19 Oktober 2012 - 14:07

Jessica:

We genieten hier mee hoor, zeker nu het in NL 23 graden is!!!

• 19 Oktober 2012 - 16:12

Frank En Corrie :

Hoi Janny. Ik weet nog dat Cindy toen met school op zo'n jonge leeftijd weg is geweest.
    Vond en vind dat nog steeds heel bijzonder. En denk dat dat een hele mooie levensles is geweest.