Het einde in zicht - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Het einde in zicht - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Het einde in zicht

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

27 Oktober 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Omdat ik hier in Kanchanaburi in januari al ben geweest
en naar verschillende plekjes ben gereden kon ik deze keer eens de weg wijzen;) . Eerst naar de tempel in de grot. Je betaalt er 20 thb om er naar binnen te gaan. De vleermuizen fladderen je er om je oren en ook al weet je dat ze er zitten je schrikt er toch elke keer weer van als ze langs komen. Daarna doorgereden we waren op weg naar de stone garden. Maar kwamen onderweg een tempel tegen. Verschillende bouwwerken een gedeelte nog in aanbouw in een prachtig aangelegde tuin.
Er zaten ook fazanten, pauwen, kalkoenen, schildpadden en ook een prachtige Hornbill. Heerlijk om daar rond te lopen. Verder geen mens te bekennen.

Onderweg het meest domme souveniertje ooit gekocht.Een plantje,
weet niet eens of ik het wel mee mag nemen en als het wel mag of het heel aankomt en als dat allemaal lukt en ik het in het Nederlandse klimaat in leven kan houden. Dan zal het hoogst waarschijnlijk ook gewoon bij intratuin te koop zijn :)

Vandaag met de bus naar de Hellfire pas. Daar was ik in Januari ook al geweest maar Frank wilde het ook graag zien. Toch weer erg indrukwekkend.
Met de bus weer terug. Zitten we in het bushokje te wachten en even niet op te letten. Zien we ineens de bus langs sjezen. Helaas gemist, moesten we een half uur wachten op de volgende. Op de terugweg uitgestapt om nog een verfrissende duik te nemen bij de Saiyoknoi Waterval.
Dat viel dus erg tegen. De vorige keer dat we er waren was het niet druk, maar deze keer leek het wel een mierenhoop. Het is zondag dus dan gaat de Thaise bevolking er ook op uit. Ook bussen vol Russen.
Hebben we de vorige keer genoten bij deze waterval nu wisten we niet hoe snel we er weg moesten komen.

Vanavond de laatste keer bij On gegeten.
On kan heerlijk koken ze is 41 Oma, en zes maanden zwanger.
En ondanks ze erg veel last heeft van de hitte staat ze toch de hele dag te koken.

Morgenochtend (maandag) om half negen de minibus naar Bangkok.
En dinsdag vliegen we terug naar Nederland.

• 27 Oktober 2013 - 19:44

Anita:

Nou jongens dat is weer snel gegaan, hele fijne terug reis en ik vond het weer erg leuk om jullie te volgen gezellig al die verhalen en foto's

• 27 Oktober 2013 - 20:56

Jessica:

goh, alweer bijna dinsdag, geniet nog van jullie laatste uurtjes en dan zien we jullie snel weer, xxx jessica en victor

• 28 Oktober 2013 - 01:07

Torra:

Ach, de tijd vliegt snel om, zeker als je zo geniet. Hele goeie reis terug en volop nagenieten dan maar!

• 28 Oktober 2013 - 13:18

Janny:

nou dat zit er snel op...(hoewel mijn was sneller om)
    ben al weer week aan t werk en gewent aan het kl..... weer wat een storm.
    hele goede vlucht en kom heelhuids weer op hollandse bodem...
    tot snel xxxxxxxxxxxxxxxxjes

• 28 Oktober 2013 - 15:54

Marie-Louise :

Jeetje, zo lang kijk je er naar uit, en zo is het weer (bijna) om. Maar jullie hebben weer genoten en Corrie, leuk dat je Frank dingen van je januari reis kon laten zien. Zo ontdekken jullie heel Thailand en misschien kun je wel voor gids solliciteren one day ;)
    Ons Marieke en Ad en Ank zijn weer veilig geland uit Kenya afgelopen zaterdag. Komende donderdag nemen we afscheid van ons Carolien die naar Zambia gaat voor 6 weken. Ze gaat vrijwilligerswerk doen in een ziekenhuisje. En daarna nog 5 weken rondtrekken met een vriendin door Zuid-Afrika naar Kaapstad. 24 jan. komt ze weer thuis. Zo wordt er wat afgevlogen door de diepies.
    Nou schatten, geniet nog eventjes, goeie reis terug en een welkom thuis. Doe maar een jas aan want het is hier onstuimig en je waait uit je broek....echt herfst.
    xxxxx ML