Prachuap khiri khan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Prachuap khiri khan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Prachuap khiri khan

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

16 Oktober 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Na een ontbijtje bij Roy Tawan (Bang Saphan)met de taxi naar het busstation . O! Wat gaat dat toch allemaal makkelijk hier, met het OV, niks geen in of uit checken gewoon een ticket in de bus kopen van een jonge man in uniform met crocs daaronder.
In Prachuap khiri khan voor 100 thb een brommertaxi naar het Guest house.
Het Guest house is maar 1 straat van de zee af, maar daar kun je eigenlijk niet zwemmen, is vervuild omdat de vissersboten daar in de zee lozen.
Wel een heerlijke voetmassage op de kade voor maar 150 thb.
Vrijdag ochtend naar de Thammikaram Tempel. 400 treden omhoog en apen die op de trap wachten op toeristen. En het stinkt er naar aap.
Als je geen eten bij je hebt valt het allemaal wel te doen.
Bad monkeys word er hier gezegd, maar ik denk dat de mensen het er zelf naar maken met al het eten dat gegeven wordt.
De Tempel boven is niet veel bijzonders.
Het uitzicht wel, maar of die de 400 steps in de gloeiende zon waard zijn????
's Middags naar manao bay de beach van de luchtmachtbasis.
Misschien niet het allerprachtigste strand, maar wel heerlijk relaxt.
Een strandstoel met parasol huur je hier voor 10 thb is €0,25
En verschillende eet tentjes
Frietjes besteld mmmmmmm!!!! Ook weer lekker na 12 dagen rijst.

• 16 Oktober 2015 - 13:17

Cathy:

Zozo, zeker makkelijk! Gaat die bus door naar Phetchaburi? Taxi zelf gebeld of laten bellen?
    Ben benieuwd waar jullie slapen in Prachuap Khiri Khan!

• 16 Oktober 2015 - 13:21

Rik:

Wel iets anders dan die mannen in strak pak op de bus in Tilburg ;)

• 16 Oktober 2015 - 13:30

Frank En Corrie :

Ha zo een snelle reactie, er ging iets mis zodat het hele verhaal er niet op stond.
    Wij slapen bij milano coffee niks mis mee maar ik denk dat er beteren plaatsen zijn voor wat wij betalen.wel heel aardige eigenaars.
    De bus waar we inzaten reed door naar Bangkok dus ik denk dat ie ook stopt in Phetchaburi.
    Over een paar dagen gaan we er naartoe dus weet dan meer te vertellen.
    Zal strakjes een foto met vertrektijden vanuit Bang Saphan op het forum zetten

• 16 Oktober 2015 - 14:09

Cathy:

Ik vond je eigenlijk wel kort van stof Corrie! ;-)
    Maar die tempeltreden hebben wij overgeslagen, ook die apen trokken ons niet.Doe je de groeten in Phetchaburi bij 2N guesthouse? Haha, ze weten natuurlijk echt niet wie we zijn, met zoveel aanloop!

• 17 Oktober 2015 - 07:56

Anneleen:

Ik ben ook de trappen niet op geweest... wel naar Ao Manao geweest. Ik vind het wel leuk dat jullie mijn tochtje in omgekeerde volgorde aan het maken zijn! Heimwee!!!

• 17 Oktober 2015 - 13:11

Mojo:

Ik zou het niet kunnen weerstaan die treden te beklimmen. Al vond ik de 309 treden van de Doi Suthep in Chiangmai al zeer uitputtend.

Ik heb ook heimwee..alleen al als ik lees over een man in uniform met crocs daaronder! Heerlijk land waar iedereen elkaar in zn waarde laat met of zonder crocs :)
    Heb ook wel eens mannen met roze slippers en daarin ook nog sneakerkousjes gezien, geweldig, I miss it.