Waterval - Reisverslag uit Ban Hua Saphan, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Waterval - Reisverslag uit Ban Hua Saphan, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Waterval

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

14 Oktober 2017 | Thailand, Ban Hua Saphan

Vrijdag naar de Huai kang pla waterval 13 km vanaf ons hotel dus we waren er zo.
Heerlijk gewandeld langs het stromende water en prachtige natuur helaas waren er bij deze waterval geen poeltjes waar je in kan zwemmen.
De rest van de dag hebben we aan het zwembad geluierd.
Vandaag op tijd opgestaan, eerst naar Wat tham pa ar-cha word hier ook aangegeven als golden horse tempel.
Omdat de navigatie ons de kortste weg wijst, over een vreselijk slecht zandpad vol kuilen en diepen groeven ik werd daar niet vrolijk van. Nog triester was de aanblik van de paarden die bij de tempel stonden de meeste schriel en vastgebonden aan een boom en ook de tempel was vergane glorie.
Daarna naar de Tat thong waterval oorspronkelijke was er een pad maar omdat er bijna geen mensen komen was dit totaal overwoekerd
Toch een poging gedaan het eerst gedeelte ging nog wel daarna was het toch te moeilijk begaanbaar puffend en kleddernat van het zweet zijn we maar omgekeerd.
Op de scooter gestapt en Frank achterna die de kleine weggetjes leuk vind. Al rondrijdend komen we bij een varkensfokkerij.
Een kijkje nemen we daar, niemand te bekennen er staat wel een auto waarschijnlijk zijn wij wel gespot. We lopen er rond kijken in de hokken. In elk hok een aantal biggen op een stenen vloer maar wel schoon en ruim genoeg, we zien geen eten of water maar toch zien de dieren er gezond en levendig uit. In een ander gebouw zijn de volwassen varkens een aantal met nog maar pasgeboren jongkie's de navelstreng zit er nog aan.
Op de terugweg komen we bij een prachtig tempelcomplex. Een flink aantal verschillende gebouwen en totaal verlaten, we lopen er rond en maken prachtige foto's. We kopen onderweg in een winkelvansinkel voor 400 thb een gietijzeren brander voor thuis op de buitenkeuken.
Niet dat die in Nederland niet te koop zijn maar het is natuurlijk veel leuker om die van hier als souvenir mee te nemen.

• 15 Oktober 2017 - 17:55

Janny:

mooie foto.s

• 16 Oktober 2017 - 15:58

Jessica:

altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen. Helaas tot vandaag geen tijd gevonden om ook te reageren, sorry. Ziet er in ieder geval weer heerlijk uit, zoals altijd. Jullie zien er ook heel happy uit. Uit de buurt blijven van watervallen bij zomerse regenbuien he :-P