back toe basic - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu back toe basic - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

back toe basic

Door: corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

14 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

We zijn vanmiddag terug gekomen van onze trekking. smorgens werden we met een open truck bij het hotel opgehaald.We waren de eerste en na ons werden nog 8 mensen opgehaald.
In de truck was het ijs al snel geboken en het beloofde toen al leuke groep te worden. heel divers mensen uit Nederland Duitsland Zwitserland en Engeland.Wij haalden de gemiddelde leeftijd wel omhoog.Want de anderen waren allemaal vooraan in de twintig.
We hebben ook de hele tocht bij de andere groepen niemand van onze leeftijd gezien.
Eerst zijn we naar de markt geweest om inkopen voor het eten te kopen.
Daarna zijn we doorgereden naar de plaats waar de trekking begon.Eerst nog een lunch daar. Allemaal onze buik vol konden we beginnen.
Na de eerste 10 minuten dacht ik al waar zijn we aan begonnen.Het was bloedheet en het pad was stijl omhoog.
Ik was niet de enige die er moeite mee had alle meiden waren bij de eerste stop na 15 minuten al kei op.
En we hadden nog 4 uur te gaan.
De hele weg was klimmen en klouteren
toen ik dacht het niet meer te trekken nam de gids mijn rugzak over,liep hij er mee twee maar hij leek er geen last van te hebben,en voor mij was het een hele opluchting.
onderweg hebben we bij een lokaal hutje de lunche gegeten.daarna weer door gelopen en zeer moe maar ook heel trots op ons zelf dat we het toch maar volbracht hadden.
Boven op de berg kwamen we in een dorp ,daar stonden hutjes van bamboe van de locale bevolking en hutten voor de trekking groepen om te overnachten.Geen luxe bedden maar matjes op de grond met daar dekens bij. geen lakens.Wat waren wij blij dat we onze slaapzakken hadden mee genomen,want zo fris was het allemaal niet.savond is er op een kampvuurtje door de gidsen voor ons gekookt.en echt waar honger maakt rauwe bonen zoet.we hebben na het eten nog een hele poos bij elkaar gezeten en er kwam een local gitaar spelen.Het was erg gezellig. hij kon zelfs de malodie van het is een nacht,van guus meeuwes. Daarna gaan slapen.
Het is hier nu acht uur we hebben net heerlijk gegeten dat kosten ons maar 430 thb is bijna negen euro.
Maar je kunt hier in chang mai ook al prima eten voor nog niet de helft.We gaan de avondmarkt nog even bezoeken en op tijd naar bed.Morgen proberen we de tweede dag van onze trekking te schrijven.
lieve groetjes van ons.

• 14 Oktober 2009 - 14:55

Ad Waijers:

Hoi Frank en Corrie,

Wat een avonturen maken jullie mee. En zo op de bonnefooi lijkt toch heel erg mee te vallen. Gewoon maar kijken wat er komt, wat er op de volgende heuvel of om de volgende hoek is te beleven. Heerlijk moet dat zijn. En die inspanning, daar krijg je alleen maar zelfvertouwen van. Dat heb je toch maar mooi gedaan. En onze tilburgse Guus is de echt wereldbekend.
    jullie stellen het wel lees ik.
    tot de volgende story
    groet
    ad

ps; heb vandaag de gezegende leeftijd van 62 jaar bereikt, drink er daar maar een goede borrel op. Sante!!!

• 14 Oktober 2009 - 18:32

Rik:

Zo papa en mama :D ik ben echt trots op jullie. Wel zwaar pffff 4 uur klouteren en klimmen. Wel mooi om te horen dat de groep leuk was :D. Ben benieuwd naar het 2de verslag.

XX,
    Rik

• 14 Oktober 2009 - 20:26

Janneke En Hein:

wat is het leuk om jullie zo te kunnen volgen! Ook ons petje af voor hoe jullie reizen en alles organiseren. Die foto van de schorpioen deed alle schorpioentjes hier in Italië in een zeer bescheiden daglicht plaatsen. Geniet samen Corrie en Frank!
    Lieve groet van Janneke en Hein uit Casa Mammi

• 14 Oktober 2009 - 21:02

Ankie:

Ha schatten,
    supertrots ben ik op jullie hoor. Echt heel knap dat jullie (ongetraint) zo'n tracking aandurven en het nog volhouden ook, 4 uur klauteren enzo. Dat moet een vreemde ervaring zijn geweest toen hij een lied van onzen Guus ging spelen. Jullie met zijn tweetjes meezingen natuurlijk. Was vast een gaaf sfeertje en dat jullie nog puf hadden om die avondmarkt te bezoeken na zo'n zware dag.
    Kortom: GOED BEZIGGGG!
    Kusje van je (schone)zusje, Ankie XXXXXXXXXXX

• 15 Oktober 2009 - 10:07

Janny:

wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo prima hebben. en wat een leuke foto van de groep onder de waterval.
    ga snel de volgende lezen kussssssssssssssssssssss en geniet