weer terug van trekking - Reisverslag uit Pai, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu weer terug van trekking - Reisverslag uit Pai, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

weer terug van trekking

Door: corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

10 Oktober 2010 | Thailand, Pai

Vrijdag ochtend om 9 uur zijn we begonnen aan onze 3daagse trekking.
We werden met een auto opgehaald en moesten eerst een uur rijden naar het beginpunt.
Met 5 personen vertrokken we , maar de andere drie gingen voor 2 dagen dus de laatste overnachting en dag zouden we met z’n 2en zijn.
Dag 1 begon al erg zwaar veel klimmen en klauteren berg op en berg af.
Soms op onbegaanbare paden waar de takken en struiken nog weggekapt moesten worden
Soms was het erg smal en langs afgronden. Omdat het de nacht ervoor erg geregend had was het ook erg glibberig, met gevolg dat we verschillende keren op de grond lagen.
Omdat de gids niet van een grote organisatie was gingen we de eerste nacht overnachten in zijn huis in de bergen bij een Karenstam. Daar helemaal moe en bezweet aangekomen ging hij voor ons koken en konden wij douchen onder een koude straal maar o wat is dat lekker naar zo’n dag. We sliepen op ’n teakhouten vloer , erg mooi maar niet om op te slapen.
De volgende dag om 8 uur opgestaan en ontbeten met een pannekoek die de moeder van de gids had gebakken. En om 9 uur vertrokken we voor de volgende tocht . Met z’n vieren want een persoon was al afgehaakt vanwege de zwaarte. Het doel was de waterval, dit was een erg mooie tocht die gelukkig iets minder zwaar was als de dag tevoren. Erg van de natuur genoten en van de vergezichten. Onderweg maakte de gidsen bekers en borden van bamboe uit de jungle .ook werd er een koker gemaakt van bamboe om daar thee in te zetten.
Bij de waterval aangekomen konden we heerlijk gaan zwemmen en maakte de gidsen het eten op een kampvuurtje klaar. Na de waterval nog een paar uur gelopen naar het Lahu bergvolk.
We waren daar te gast in het huis van de zus van een van de gidsen.
Er liepen daar veel kinderen en we hebben daar ballonnen vliegtuigjes en lichtstaafjes uitgedeeld, daar hebben ze uren mee gespeeld. Want speelgoed hebben ze niet.
Ook geen tafels en stoelen alles gebeurt op de grond ook het koken doen ze op een houtvuurtje op de grond en de rook verdwijnt dan door de gaten in het dak. In dezelfde ruimte slapen ze ook. Voor ons een hele belevenis, voor hun heel normaal.
De koeien, varkens, eenden en kippen liepen los door het dorp allemaal voor consumptie.
De heer des huizes ging s’nachts op jacht en de volgende morgen lag zijn trofee bij het houtvuurtje te drogen( zal proberen een foto daarvan te plaatsen )
Dag drie was een wat kortere wandeltocht 3uur gelopen berg op en berg af en ter afsluiting in een restaurant gegeten. Daarna met de wagen terug naar Pai. Een guesthouse gezocht er heerlijk met warm water gedoucht.
Moe maar voldaan genieten we nu lekker van een fruitshake
En vanavond een welverdiende massage.
Lak on (thais voor tot ziens)

PS het plaatsen van de fotos is hier niet gelukt maar je kunt ze kijken via picasa klik op onderstaande link

• 10 Oktober 2010 - 14:11

Jessica:

Fijn jullie daarstraks even (kort) gesproken te hebben. Zo te zien en te horen hebben jullie het heel goed. Jullie mogen wel wat meer lachen op de foto's hoor :-) Maar het zal ook wel heel zwaar geweest zijn die trekking. Hier alles goed, zijn aan het genieten op het terras (het is wel 20 graden vandaag!) dat er steeds leuker uit begint te zien. Dikke Kus xxx

• 10 Oktober 2010 - 16:12

Anita En Ron:

jeetje jongens wat een belevenis weer, we doen jullie dit niet na. geef mij maar een hotel met eem lekker bed en een wandeling over aangelegde wegen. Maar wel echt fantastisch kan me voorstellen dat jullie hiervan genieten. groetjes en nog veel plezier

• 11 Oktober 2010 - 14:19

Janny:

gniet elke keer van alles wat jullie beleven. echt super gaaf. wat eengeweldige fotoos.
    xxxjes