Bolaven plateau - Reisverslag uit Tad Lo, Laos van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Bolaven plateau - Reisverslag uit Tad Lo, Laos van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Bolaven plateau

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

16 Oktober 2012 | Laos, Tad Lo

Uitgeslapen tot 8.30 ontbeten en hup op de scooter.
We hebben heerlijk getoerd.
Langs verschillende dorpjes in het ene dorpje zaten ze te vlechten, het volgende
De bamboe te splitsen. Daar zijn we afgestapt en hebben door het dorp gewandeld. We werden aangestaard alsof ze nog nooit een mens zoals ons gezien hadden. De volwassenen kijken alleen, maar de kinderen komen je op gepaste afstand nieuwsgierig achterna. Totdat we ballonnen begonnen uit de delen toen kwamen ze met z'n allen dichterbij. Weer een dorpje verder werden de messen gemaakt waarmee de bamboe gesplitst wordt . Ook daar natuurlijk een kijkje genomen.
Zijn de mensen in de stad wat nors en onvriendelijk hier word je lachend ontvangen en beginnen ze tegen je te praten, maar we verstaan er natuurlijk helemaal niks van.
Doorgereden naar een waterval waar ook een museum dorpje bij was.
Overal waar we rijden wordt er naar ons gezwaaid ik voel me soms net de koningin.
Onze bestemming was Tad Lo. Maar omdat we telkens ergens stopte begon het al behoorlijk duister te worden en hadden we onze bestemming nog niet bereikt.
Tad Lo bleek dus een gebied te zijn en toen we met handen en voeten aan lokals duidelijk maakte dat we naar een slaapplaats op zoek waren wezen ze ons een richting op. Wij die kant op maar het leek naar helemaal niets te leiden.
Omgekeerd en weer terug de weg op en doorgereden behoorlijk donker was het inmiddels op een gegeven moment zag ik een bord langs de weg staan Tad Lo river lodge stond erop , dus wij die kant op. Weer een behoorlijk stuk weg die nergens naar leek te lijden. Toch gevonden , en zelfs een leuk huisje met een bed van wel 2.20 breed. Het is al donker maar het lijkt een hele mooie plek vlak naast een rivier.
De gastheer en vrouw spreken geen woord engels, maar er is wel heerlijk voor ons gekookt . Een Lao biertje erbij en onze honger was weer gestild.
Toen we na het eten naar ons huisje terug liepen zagen we dat onze scooters verplaatst waren en er een grote ketting omheen lag. Is het nu voor de veiligheid van onze scooters of zijn ze bang dat we vertrekken zonder te betalen. We zullen het maar op het eerste houden.
Nu lekker slapen en morgen weer een dag . Truste.

Dinsdag 16 oktober
Toen we vanmorgen wakker werden stond de zon al hoog aan de hemel.
Bij het buitenstappen van ons hutje keken we recht op de rivier.
Inderdaad wat we gisteren niet zo goed zagen in het donker een super leuk plekje.
Maar we HADDEN andere plannen dus we wilden ontbijten hier in de omgeving wat rondkijken en weer verder. Maar had de gastvrouw gisterenavond heerlijk voor ons gekookt nu had ze niets in huis voor het ontbijt( we waren ook maar de enigste gasten). Na een kop Lao koffie die super sterk was zijn we op de scooter gestapt.
En tot onze verbazing 500 meter verder plenty guesthouses en restaurants.
Een superleuke omgeving dus besloten we om hier nog een dagje te blijven.
Lekker wat rondgereden, gewandeld en gezwommen. We kwamen een olifanten farm tegen, en waar we die ook zien ze staan altijd aan de ketting. Maar hier niet ze stonden achter een bamboe hek dus ze konden gewoon rond lopen, toen ik wat verder keek bleek er dus maar een hekje te staan en de andere drie kanten helemaal niets. Dus zo kan het ook! Er lagen zelfs bananen gewoon op de grond overvloed aan eten. Er kwam zelfs niemand naar je toe om je aan te sporen om toch maar een ritje te maken. Morgen gaan we echt verder want er is nog genoeg te zien.
Heb een stukje verder gezien dat er wifi is dus ik ga proberen dit vanavond nog op het net te dumpen.
Warme groeten vanuit Tad Lo

• 16 Oktober 2012 - 13:31

Jessica:

WOW, wat een mooie verhalen!

• 16 Oktober 2012 - 14:40

Paul:

Cool, alleen maar foto's vanuit de reisboeken lijkt het wel. Errug mooi!!!

• 17 Oktober 2012 - 08:51

Janny:

zo ff voor ik ga werken weer heerlijk jullie verhaal gelezen en de foto.s bekeken.in een woord geweldig.

• 17 Oktober 2012 - 09:44

Ankie:

Hi genieters, want dat doen jullie weer volop hè.
    Heel apart hoor wat jullie daar allemaal zien en die foto's, supergaaf!!!
    Nou lieverds, ga maar lekker door met genieten en niet alleen van al het moois wat je ziet maar geniet ook maar bewust van het lekkere weer, want hier is het nu ècht herfst.
    Knuffel van mij. XXX

• 17 Oktober 2012 - 15:48

Jessica:

Vandaag heb ik de foto's en verhalen aan oma laten zien, vond ze natuurlijk helemaal geweldig. Annie trouwens ook :-) ha ha
    Volgens mij hebben jullie vandaag en gisteren weer heel wat meegemaakt, dus kijk uit naar jullie volgende verslag,
    Dikke kus uit het koude holland