Terug naar Thailand - Reisverslag uit Ubon Ratchathani, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Terug naar Thailand - Reisverslag uit Ubon Ratchathani, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Terug naar Thailand

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

19 Oktober 2012 | Thailand, Ubon Ratchathani

Vrijdag 19 oktober.
We zijn net de grens van Laos naar Thailand overgestoken.
Gisteren avond hier nog de was laten doen zodat we fris en fruitig naar Thailand gaan. Ook nog de plank voor de douche op maat laten maken, en de kleine plankjes die we van het verbranden gered hebben hier met pijn in ons hart achtergelaten :(
Het werd toch allemaal net iets te zwaar. Met de bus naar de grens van Laos.
Daar de bus uit, bij het ene loket je paspoort afgeven, daar krijg je dan een briefje naar het andere loket om je briefje in te wisselen voor een ander briefje en dan weer naar het eerste loket om je paspoort weer op te halen. Het leek wel Thaise logica.
Nu zitten we weer in de bus richting Ubon Ratchathani . Gelukkig alles bij elkaar niet zo'n lange busreis. We hebben al een treinticket voor volgende week zaterdag naar Bangkok. We hebben nog geen definitief vast plan. Kijken wel of we het ticket kunnen om boeken naar een eerdere datum. Zo niet kopen we een ander ticket. Of blijven we in de isaan

Vrijdagavond
Aangekomen in Ubon samen met een ander stel in de taxi gesprongen richting treinstation. Daar konden we onze treinticket zonder probleem omboeken. morgenavond richting Ayutthaya of Bangkok.
Op internet een hotel gezien en op goed geluk een taxi daar naar toe genomen.
Bleek dus vol te zitten. De eigenaar was super vriendelijk en we kregen meteen een flesje cola van hem. We begonnen al een beetje argwanend te worden. Hij wist nog wel een ander hotel van zijn zus 3 km verder 700 thb.
Omdat we verder ook niks wisten accepteerde we het, en wilden een taxi nemen.
Nee dat hoefde, niet hij zou ons wel even brengen.
Die drie km waren er minstens 10 en we dachten ,waar zouden we nu toch weer terecht komen. Nou dat was een ZEER aangename verrassing.
Een super bungalowtje, super tuin en een werkelijk super zwembad.
O had ik nu maar dat treinticket niet om kunnen boeken.
Morgen gaan we hier lekker nikse.
Het is nu een beetje te donker om foto's te maken van dit paradijsje maar als ik het morgen niet te druk heb met chillen zal ik jullie ervan mee laten genieten:)

• 19 Oktober 2012 - 16:13

Frank En Corrie :

Hoi Janny. Ik weet nog dat Cindy toen met school op zo'n jonge leeftijd weg is geweest.
    Vond en vind dat nog steeds heel bijzonder. En denk dat dat een hele mooie levensles is geweest.

• 19 Oktober 2012 - 16:59

Jessica:

Hallo, is het plan om via Bangkok nog lekker even naar het zuiden te gaan, of zien jullie wel?
    Geniet er nog maar van, want je bent al over de helft :-(

Janny:

wouwwwwwwwwwwwwwwwww wat boffen jullie zeg kijk al weer uit naar de foto.s

• 20 Oktober 2012 - 08:43

Janny :

super leuke en mooie foto.s