De eerste dag - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Lopburi, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

27 Januari 2013 | Thailand, Lopburi

Zit nu in de bus naar Lopburi.
Gisteren met een uur vertraging vanuit Brussel vertrokken.
Ondanks dat de batterij van m'n ereader leeg was ( had hem van de week opgeladen maar hem niet goed uitgezet) is de vlucht toch goed verlopen. Zelfs een paar uur met de hulp van een pilletje kunnen slapen.
Een korte tussenstop in Puket gemaakt en daar alvast door de douane heen, zodoende konden ik in Bangkok rechtstreeks naar de bagageband.
Op de luchthaven heb ik de skytrain naar het centrum genomen. In eerste instantie was het de bedoeling om naar kao san road te gaan maar in de trein heb ik mijn plan gewijzigd. Bij het Phaya thai station uitgestapt en een andere skytrain naar het mo chit station genomen. Wist dat ik op het mo chit busstation de bus naar Lopburi kon nemen. Daar aangekomen blijkt het sky en bus station een heel eind uit elkaar te liggen. Gelukkig kwam de stadsbus voorbij en ben daar in gesprongen en voor 6,5 thb naar het grote station gegaan. En zodoende zit ik nu in een minibus naar Lopburi. Tot nu toe loopt alles vlekkeloos over twee uurtjes hoop ik daar aan te komen.

Op het busstation van Lopburi geen taxi die me weg wilde brengen naar m'n guesthouse. Ze waren met z'n alle te druk met een spelletje kaarten.
Dus ben ik met rugzak en al achterop een brommertje gestapt.
Eerst even douche en toen de stad ingelopen. De stad hier staat bekend om z'n apen. Voor je het weet heb je er een paar in je nek zitten.
Nog een hapje gegeten, en ben nu dit aan het schijven onder het genot van een koud biertje(kan ik straks goed slapen)
Morgen ga ik naar een guesthouse hier aan de overkant.
Want waar ik nu zit heb ik een gedeelde badkamer en dat vind ik toch maar niks.
Hoop dat ik dit nu nog kan plaatsen, want dat biertje komt toch wel hard binnen naar zo'n vermoeiende dag.

• 27 Januari 2013 - 15:49

Anita:

Nou zeg je weet goed de weg daar. Achter op een scooter altijd gezellig en wat een leuke foto met die apen, geniet ze en doe voorzichtig

• 27 Januari 2013 - 18:12

Ineke:

Hoi corrie,
    frank is net weg, hij houdt ons op de hoogte, en hij mist je nu al hoor!
    zeker weten.
    veel plezier.

• 27 Januari 2013 - 19:39

Bep Didden:

Hoi Corrie,

Ik volg je op je avontuur alleen.Ik vind het nogmaals erg knap dat je dat alleen doet.
    Veel plezier en succes verder.

• 28 Januari 2013 - 01:45

Frank:

De eerste foto's zien er al veelbelovend uit.
    Heb je je bril nog?:)
    Fijn dat de vlucht voorspoedig gegaan is.
    xxx

• 28 Januari 2013 - 08:56

Janny:

zi al wer mega te genieten van jeeerste dg nu op naar de tweede.wou wat gaaf die foto met die apen hahahaha