Old Sukhothai - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Old Sukhothai - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Old Sukhothai

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

01 Februari 2013 | Thailand, Phitsanulok

Gisteren ben ik met de bus van Phitsanulok naar Sukhothai gegaan
een uur in de bus dus dat was goed te doen.
Had naar een guesthouse waar ik het liefst naar toe wilden gebeld maar dat was vol. De tweede op m'n lijstje,niet gebeld maar had wel plek, gelukkig maar want mijn lijstje was niet langer.
Nadat ik mezelf geïnstalleerd had heb ik de bus naar het oude centrum genomen. Eenmaal in de bus begon het te regenen dus ik heb dezelfde bus maar weer terug genomen. Want een wandeling in de regen, nee laat maar. Vanmorgen een scooter gehuurd en zelf naar old Sukhothai gereden. Een park met ruïnes. Gewoon een stapel oude stenen.
Maar het zal wel iets geweldigs zijn want er waren hordes mensen.
De meeste op de fiets en ik op de scooter door het park.
Wat ik ontdekt heb wat ik leuk vind, Foto's van mezelf maken met de zelfontspanner. Als mensen mij zo in de weer zagen wilde ze wel helpen, als ik te kennen gaf dat ik het zelf wilde doen keken ze me aan of ik gek was. Maar ik had hartstikke veel plezier met mezelf.
Vanavond ga ik met een Zwitserse vrouw op de avondmarkt een hapje eten. Ze is fysiotherapeut en raad me aan om als ik terug kom m'n bloed te laten onderzoeken want m'n arm begint naar een dag scooter rijden weer behoorlijk op te spelen.
Ik heb het nog heerlijk naar m'n zin,kan goed met mezelf overweg en heb me nog geen moment eenzaam of alleen gevoeld.
Tot de volgende keer.

• 01 Februari 2013 - 12:53

Frank:

Mooie foto's. Probeer er eens achter te komen of er een verhaal aan "die stapel stenen" vastzit.
    Probeer om je arm ook te ontspannen, dus niet alleen je camera. :)

• 01 Februari 2013 - 13:01

Frank:

In het noorden van Thailand, op zo’n 430 kilometer van Bangkok, vind je Sukhothai. Sukhothai was de eerste hoofdstad van het oude Siam en is opgericht in de 13e eeuw. Gedurende het bewind van Koning Ramkhamhaeng beleefde dit gebied gouden tijden. Deze koning heeft tevens het Thaise alfabet ontwikkeld.

Werelderfgoedlijst

De oude stad Sukhothai staat tegenwoordig op de Werelderfgoedlijst van UNESCO en mag dus zeker niet ontbreken tijdens je reis naar Thailand. Het historisch park heeft vele ruïnes en Boeddha beelden uit het oude Sukhothai koninkrijk en is te verdelen in vijf zones, te weten centrum, noord, zuid, west en oost. Het gebied heeft een oppervlakte van zo’n 70 km2 en herbergt 193 ruïnes. Het centrum is omgeven door stadsmuren met een ingang aan elke zijde. Binnen vind je overblijfselen van het koninklijk paleis en 26 tempel ruïnes.

In het centrum zijn de meest belangrijke en indrukwekkende tempel ruïnes te vinden. De architectuur heeft wat weg van de Khmer architectuur. De Wat Mahathat is het grootste tempelcomplex, die te herkennen is aan de grote witte Boeddha met de oranje sjaal. Daarnaast zijn de Wat Traphang Ngon, de Wat Si Sawai, Wat Traphang Thong en Wat Sorasak de meest belangrijke tempel ruïnes.

Ik heb t even voor je opgezocht.

• 01 Februari 2013 - 15:20

Jessica:

Toen je in dat busje zat heb je wel een gokje genomen, by by camera als die buschauffeur was gaan aanrijden :-)
    Verder zie je er lekker ontspannen uit, dus ga zo door!

• 02 Februari 2013 - 08:01

Janny:

mooie foto.s super.

en je verhaal is weer geniaal zie je daar zo al staan NEE DANK U IK KAN DAT ZELF WEL. hahahaha
    en frank bedankt voor de aanvulling van die hoop stenen . maar wat is er met je arM toch niks naars???

xxjanny

• 02 Februari 2013 - 08:31

Anita:

Fijn dat het zo goed gaat en je je niet eenzaam voelt , pas maar op frank straks wil ze niet meer met jou op vakantie en mag je ook alleen :-) . Nou geniet er maar van Corrie en leuk die mooie foto's