Canyon - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Canyon - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Canyon

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

06 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen vroeg opgestaan wilde zo lang mogelijk genieten van mijn laatste dag in Pai. Ik heb gisteravond besloten dat ik morgen naar Mae Hong Son ga. De nachten zijn hier koud dus vanmorgen met sokken en vest aan op de scooter. Onderweg naar de waterval kwam ik de plaatselijke bouwmarkt tegen, en natuurlijk wilde ik daar een kijkje nemen.
De cassiere zat al om kwart over negen aan haar bordje nasi.
Doorgereden naar de waterval na het eerste level nog maar wat door geklommen, maar toen het smal werd en de afgrond te diep ben ik omgekeerd zoals ik thuis beloofd had. Daarna het was inmiddels flink warm, naar de Canyon. Ik had wel zin in een wandeling en dacht goed in de gaten houden welk pad ik neem. Niet dus, VERDWAALD.
Een fles water en wat nootjes had ik bij me. In de diepte en de smalle kloven van de Canyon lijkt alles op elkaar. Op een gegeven moment besloot ik om alleen nog maar naar boven te lopen en uiteindelijk hoorde ik het geluid van verkeer en kwam ik weer bij de weg uit.
Ik ben echt niet de eerste die daar verdwaald, als tegen zonsondergang je scooter er nog staat komen ze je zoeken. Dit had ik al wel in m'n achterhoofd dus de paniek was niet zo groot.
Nog even gezellig gekletst met de drankverkoper en een Engelsman die daar een guesthouse heeft ( de drankverkoper wilde mijn gids wel zijn in Mae Hong Son dan zou hij die kant op komen en voor driehonderd thb en het betalen van zijn eten zou hij me de hele dag gidsen. Dit aanbod was TE mooi dus heb ik het maar afgeslagen)
Nog een hapje gegeten een nog een flinke toer door de omgeving gemaakt.

Morgen dus naar Mae Hong Song. Volgens de drankverkoper rijden daar geen taxi's en zijn de guesthouses 3 km van het busstation. Vanavond maar even uit gaan zoeken hoe ik dat op ga lossen.

• 06 Februari 2013 - 12:49

Ad:

Mijn complimenten voor je dapperheid, doe lekker, maar kom wel heel terug.
    We lezen met veel belangstelling je avonturen.
    kus van ons en geniet!

ad

• 06 Februari 2013 - 13:54

Jessica:

leuk verhaal weer! veel plezier in het ontdekken van Mae Hong Song. Ik zit nu in de trein van Utrecht naar Eindhoven en als ik naar buiten kijk zie ik een winterlandschap, dus geniet nog maar even van het mooie weer in Thailand, neem je dan ook een zonnetje mee terug? DIkke x

• 06 Februari 2013 - 15:40

Frank:

Nog geen valentijnsdag en toch al hartjes voor mij.
    Erg lief, ik blijf aan je denken.
    Bestel die tegels linksonder maar hahahahahaha.
    Ben benieuwd wat Mae Hong Song gaat brengen.