Wouw - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Wouw - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Wouw

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

16 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren zijn we naar Baan Tawai Village geweest een houtsnij dorp
15 km onder Chiang Mai. En dan is het toch wel heel makkelijk dat je op de scooter gaat. Geen taxi die je hoeft te regelen en die dan weer op je staat te wachten om terug te gaan. En ik weet dat scooter rijden vaak word afgeraden maarja ,,eigenwijs is ook wijs" ! Op de weg er naar toe kwamen we een werkplaats tegen waar van oude auto onderdelen de prachtigste objecten worden gemaakt. Geweldig om te zien. We mochten door de werkplaats lopen en kijken hoe de mensen aan het werk waren.
Zittend op een krukje 10 cm van de grond totaal ingepakt bij een temperatuur van ruim 30 gr. Vol ongeloof hebben we staan kijken.
Doorgereden naar Baan Tawai. Allemaal kleine winkeltjes met houtsnij werk. Ook worden er potjes,tafeltje,vlinders, etc etc versierd met slierten,het lijkt een beetje op dropveters. Met de hand worden de versiersels op gebracht en daarna geschilderd. Op een gegeven moment zag ik een potje waar al wel de (dropveters) op zaten. Het stond klaar om geschilderd te worden. Maar wij vonden hem juist zo het mooist.
Toen we aangaven het te willen kopen werden we aangekeken of er een steekje bij ons los zat. Een potje zonder de mooie gouden verf hoe kan het??
En dan al het hout. We wilden het liefst het hele dorp leeg kopen.
En dan moet je keuzes maken erg moeilijk. Want we moeten het natuurlijk nog wel 2 weken mee slepen. Een mooi houtsnijwerk gekocht voor in ons buitenhuisje , het potje en een vlinder. En toen moesten we toch echt stoppen hoe zeer het ook deed.
Bij de ingang van het dorp is een soort van Museum.
Binnen, buiten duizenden houtsnijwerken ik weet niet of het te koop was?
We hebben er onze ogen uitgekeken. En toen we weer buiten waren hebben we alle twee weer een beetje tot onszelf moeten komen.
Jammer je mocht er geen foto's maken.

Het is nu woensdag ochtend 8 uur. Vanaf 10 uur zijn we dakloos. Onze vlucht naar Phuket gaat vanavond om 22.45 en om 00.50 komen we daar aan. Een Guesthouse vlak bij het strand besproken en de eigenaar komt ons op de luchthaven ophalen. (zegt ie).
Onze bagage laten we hier in het Guesthouse achter en we gaan erop uit met de scooter. Een meer een waterval we zien wel waar we terecht komen.
We vermaken ons wel.

• 16 Oktober 2013 - 12:43

Janny:

gisteren thuis gekomen van vakantie dus nu ff jullie verslag lezen.
    heerlijk xxxjes

• 16 Oktober 2013 - 18:41

Victor :

Die vlinder kan mooi in 't huuske thuis!!

Veel plezier.
    Gr Victor

• 20 Oktober 2013 - 19:23

Anita:

Wat een verhalen weer spannend hoor en leuke dingen gekocht