Emerald pool - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Emerald pool - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Emerald pool

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

27 Oktober 2016 | Thailand, Krabi

Woensdag weer een mooie droge dag.
Voor vandaag had ik een tour geboekt naar de hotspring en Emerald pool.
Om half negen zou ik opgehaald worden maar zoals zo vaak hier in Thailand wordt dat een half uur later. Ik had er al op gerekend en mijn boek meegenomen naar de lobby, want zo maar in het niets voor me uit te gaan zitten kijken is niks voor mij.
Frank zijn woorden " je heet dan wel Diep......t maar je Bent geen Diep.....t".
Hij kan dat namelijk prima.
Misschien wel het voordeel van alleen reizen, ik mag voorin naast de bestuurder de beste plek, maar onder het rijden besef ik me ook ineens ook de meest kwetsbare plek en doe snel mijn gordel aan.
Eerst naar de hotspring, een natuurlijk warm bad max 20 minuten erin word gezegd waarom weet ik niet.
Daarna naar de Emerald pool, 1,4 kilometer lopen over een stenen brugpad door de jungle.
Een leuke wandeling.
Bij de pool is het behoorlijk druk. Neem een duik in het mineraal water, blijkt goed voor je huid te zijn. En begin dan weer aan de wandeling terug.
Leuk zo'n dag maar had het liever op eigen gelegenheid gedaan. Bij een tour ben je aan tijden gebonden en bepaal je niet zelf hoe lang je ergens wil blijven. Maar het was te ver op de scooter en een auto huren durf ik in mijn eentje niet aan.
Op de terugweg laat ik mezelf op de mainroad afzetten een ga eten bij the Bamboo noodle boat. Later op de avond ga ik nog een hapje eten. Kom terecht bij Family restaurant een restaurant niet direct aan de weg en geen propper zoals bij de meeste restaurants hier. Hebben ze ook niet nodig het zit er vrij vol en ik moet een poosje wachten op mijn eten. Maar dat is het zeker waard LEKKER! Neem er nog een biertje bij en loop op wolken die een beetje bewegen terug naar de shuttle halte.
's Nachts stortregent het weer en tegen de ochtend is het weer droog.
Het vervelende is dat de luchtvochtigheid heel hoog is, vooral hier waar de huisjes tussen het groen liggen alles blijft klam.
30 graden de zon en toch drogen je kleren niet. Als ik in bed lig krijg ik overal jeuk
( nee geen bedbugs) denk dat het door de hoge luchtvochtigheid komt.
Neem een paar paracetamol en dat helpt.
Donderdag een prachtige zonnige dag. Ik maak er een stranddag van.
Na het ontbijt pak ik mijn boeltje bij elkaar en ga naar het strand.
Onderweg koop ik voor 150thb een strandmatje zodat ik niet in het zand zit.
Ik installeer me op het strandmatje, maar houd het niet echt lang vol de zon is te heet dus verhuis ik naar een schaduwplek.
Ik vermaak mezelf wel, een spannend boek neem zo nu en dan een duik in de zee drink een biertje eet wat en laat mezelf masseren. Zo tegen vijven drup drup en ineens begint het weer te stortregenen. Raap alles bij elkaar en haast me naar de shuttle stop, kom daar als een verzopen katje aan.
Morgenmiddag om half vier neem ik hier de minibus naar de luchthaven een uurtje rijden om zes uur vlieg ik naar Bangkok.

• 27 Oktober 2016 - 14:54

Rik:

Leuk om al je gerelaxed te lezen :D beetje jammer van de regen maar gelukkig ook wel veel zonneschijn.

• 27 Oktober 2016 - 17:49

Janny :

wouwww alweer naar bangkok dat gaat snel!!!!!
    heerlijk om weer al je belevenissen te lezen.
    geniet nog van je laaste dagen.
    dikke kussssssssssssssssssssssssssssss

• 27 Oktober 2016 - 22:10

Cathy:

Bah zeg, dat klamme gedoe daar heb ik een hekel aan. Maar fijn dat je zo lekker hebt gegeten, dat maakt weer een hoop goed. Fijne reis!

• 29 Oktober 2016 - 00:28

Frank:

Inmiddels in Bangkok aangekomen en naar je guesthouse.
    Hopelijk een goede vlucht, en is t inchecken goed gegaan.
    Fijn dat je in Ao nang nog lekker de dingen hebt gedaan waar je zo van kunt genieten.
    Ik kijk uit naar je thuiskomst.