Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

23 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

De bus van Pai naar Chiang Mai.
Een weg met 762 bochten, een reistabletje is dan geen overbodige luxe.
Maar als je dan iemand achter je hebt zitten die dat niet nodig vind grrrrrrrr.
We zaten met z'n alle met onze vingers in de oren.
In Chiang Mai mijn bagage bij het station afgegeven.
80 thb vroegen ze voor twee tassen. O!! dan doe ik die ene wel in de anderen
Oké 40 thb. Had er geen zin in, dus deed daarna maar net of ik het niet begreep.
Dat trucje heb ik hier van de Thaien geleerd.
Met de songthaew naar de city en gegeten bij de Tast from Haven. Wie weet misschien kom ik hier voorlopig niet meer.
Een olie massage van een uur, zo goed! Dat ik er nog maar een voetmassage van een half uur achteraan heb geplakt.
Toen moest ik hurry up naar het treinstation nog vlug een papaya salade gekocht
Om in de trein op te peuzelen..
Om 17.00 uur vertrok de trein en om 18.00 uur wilde ze mijn bed al dekken.
Heb dat toch maar even geweigerd en het kunnen rekken tot 20.00 uur.
Prima geslapen, gelukkig had ik mijn telefoon uitgezet 27 appjes op de familie app zag ik toen ik hem 's morgens aanzetten. Zou anders de hele nacht wakker gepingeld zijn.
Om 6.00 werd ik gewekt, over 20 minuten in Bangkok.
Vervolgens gaat de trein een uur stil staan.
Aangekomen op het station loop ik een stukje want uit ervaring wil geen taxi op het station op de meter rijden.
Nadat ik mijn ontbijt op had een guesthouse gezocht voor de laatste paar dagen in Bangkok en ook meteen mijn gekochte houtsnijwerk daar achtergelaten.
Een wandeling naar het park wilde ik gaan doen, kom ik terecht tussen duizenden en duizenden
Thaise mensen die langs honderden kraampjes lopen waar gratis eten, drinken, snoep, fruit,verfrissing doekjes, ijsjes, waaiers etc etc uitgedeeld wordt. Zelfs de kapper is gratis. Heb uit respect geen foto's gemaakt.
De uitdelers , het lijkt wel een eer als je iets aanpakt. Iedereen in het zwart, loop ik daar met mijn rode jurkje. Heb wel eerst aan een official gevraagd of het een probleem was..
Nee hoor! ik ben van harte welkom. In tegenstelling wat je verwacht geen huilende mensen, en ik wordt overal vriendelijk toegelachen. Wat ongelofelijk indrukwekkend.
Om twaalf uur neem ik de minibus naar de luchthaven. En wat me nog nooit overkomen is, problemen met inchecken. Na veel gezoek en twee keer van counter gewisseld is het toch nog goed gekomen. Iets met mijn naam terwijl op mijn uitgeprinte ticket toch echt hetzelfde stond als in mijn paspoort. Heb nu een nummer meegekregen zodat het bij de terugvlucht allemaal wat soepeler zal gaan.
Oa Nang ik kom eraan.

• 23 Oktober 2016 - 10:47

Frank:

Wat een Rara gewaarwording. Heel speciaal om mee te maken. Nog lekker n weekje aan zee. Mooie stranden en lekker weer.

• 24 Oktober 2016 - 07:45

Janny:

wat een belevenis weer corrie.....

xxjanny

• 24 Oktober 2016 - 11:37

Ger:

Petje af veel plezier nog

• 24 Oktober 2016 - 21:48

Anita:

Nou ik zou het je niet nadoen maar geniet er lekker van

• 25 Oktober 2016 - 02:05

Jose Kreuk V. Gestel:

Zo nu nog genieten van je strandvakantie .
    Kom je ook wel Nederlanders tegen ?
    Alleen Engels praten zou mij erg tegen vallen of kan je Thais ?
    RESPECT voor jou hoor !
    Zo in je eentje !
    Vindt het stik leuk om jou zo te volgen en verheug mij om in november je te zien !