gelukkig weer mooi weer - Reisverslag uit Ban Hin Luk Dieo, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu gelukkig weer mooi weer - Reisverslag uit Ban Hin Luk Dieo, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

gelukkig weer mooi weer

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

08 Oktober 2014 | Thailand, Ban Hin Luk Dieo

Dinsdag van Oa Nang naar Koh Lanta.
Om tien uur werden we bij ons Guesthouse opgehaald om met een minibus naar Koh Lanta te gaan.
Eerst naar een centraal punt waar de busjes heringedeeld worden naar verschillende bestemmingen. Daar ruim een half uur moeten wachten voor we verder gingen. En daar wilde ze ons een transfer van de pier naar ons Guesthouse aanpraten. Dit hebben we maar even niet gedaan.
Toen we eindelijk in de bus van bestemming zaten, moesten we er na tien minuten weer uit. ?????? Weer een half uur wachten, ja ja dat is ook Thailand.
En ook daar wilde ze ons het eea verkopen.
Als we bij hem een Guesthouse boekte zou hij ons gratis daar naartoe brengen vanaf de pier. Omdat we toch nog niks geboekt hadden doen we dat maar.
De eerste oversteek naar het eiland ging prima maar bij de tweede hebben we ruim anderhalf uur moeten wachten voor we de pont op konden.
Vraag me af hoe lang dat in het hoogseizoen wel niet is.
Een eenvoudig Guesthouse maar wel schoon. En een zwembad waar we nog geen gebruik van hebben gemaakt.
Omdat er bij ons Guesthouse alleen een rotsstrand is hebben we een scooter gehuurd op zoek naar een mooi zandstrand.
Maar helaas niet kunnen vinden.
Overal rotsen in de zee. En daar waar wel wat strand is is alles gesloten zodat we er niet lekker iets kunnen eten of drinken. Dat was wel een tegenvaller.
Dan maar naar de waterval, O we zijn weer helemaal happy als we daar zijn.
Want dat is toch wel helemaal ons ding.

O bijna vergeten!! het was vandaag prachtig weer geen drup regen de zon en 30 gr.

• 08 Oktober 2014 - 14:13

Jessica:

Kor Kwang: dit strand staat bekend om het prachtige witte zand en het heldere blauwe water. Een aanrader.

Klong Dao: dit is verreweg het meest populaire strand van Koh Lanta. Het is maar liefst 3 kilometer lang en daardoor is het hier nooit echt overvol. Hier vind je verschillende soorten accommodaties om te verblijven, van goedkoop tot zeer luxe. Het is erg geschikt voor mensen die een rustig strand zoeken, maar toch dichtbij de actie willen zitten.

Pra Ae (Long Beach): dit strand ligt aan de noordkant van het eiland en is 4 kilometer lang. Je vindt hier veel accommodaties, maar toch is het hier ook nog steeds lekker rustig.

Klong Nin: dit strand wordt gescheiden door een kanaal. Hier vind je kokosnootpalmen en dennenbomen met op de achtergrond en tropisch regenwoud. Het zand is hier wit en de sfeer is één en al rust. Heerlijk relaxen.

Kantiang Bay: dit strand is 1 kilometer lang en wordt gezien al seen van de mooiste stranden ter wereld. Dit blijkt uit een artikel van de Sunday Times of Londen, die Kantiang Bay in de top-10 van meest tropische stranden ter wereld opnam. Hier vind je ook schitterend koraal om te gaan snorkelen. Wat ons betreft echt een aanrader.
    Verder zijn er aan de zuidkant van het eiland ook nog wat strandjes, waar je echt komt voor je rust. Hier is helemaal niets te doen, behalve zwemmen in de zee en relaxen op het strand.

• 08 Oktober 2014 - 14:15

Jessica:

Vooral bij Koh Haa is het fantastisch snorkelen.