hier al zomer - Reisverslag uit Thôn Trung, Vietnam van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu hier al zomer - Reisverslag uit Thôn Trung, Vietnam van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

hier al zomer

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

17 April 2016 | Vietnam, Thôn Trung

Naar het strand in Hue.
14 kilometer rijden op de scooter.
Net als in Nederland hier gewoon rechts rijden.
Rechts rijden maar wel zeker 1,5 meter uit de kant blijven voor alle scooters die tegen het verkeer in komen rijden. Zoals elk jaar hebben we in het begin van de vakantie helmen gekocht omdat we het zo smerig vinden om een helm op te zetten welke al op zoveel zweethoofden hebben gezeten. We geven die dan op het einde weg. Maar dit keer wil Frank hem meenemen hij vind dat ie een supergave heeft. Hoewel ie er niks meer mee kan, in Nederland zijn dit soort helmen niet goed gekeurd.
36 graden dus perfect strandweer.
Op de weg ernaartoe een plaatselijke markt, waar wij de bezienswaardigheid waren.
Ben nog nooit ( per ongeluk) zo vaak aangeraakt.
Ook een kijkje genomen in de plaatselijke bouwmarkt, is wel even iets anders dan de Karwei.
Mooi strand, lekkere zee maar geen erge fijne stoelen hier, voornamelijk locals maken er gebruik van en die vinden een plastic stoeltje al snel voldoende.
Een frietje besteld, na de eerste hap al beh! die zijn nog half rauw.
Frank ermee naar het strandrestaurant dat ze toch echt even terug het vet in moesten.
Geen probleem, na een paar minuten werden ze niet met een spaan weer uit het vet gehaald maar een voor een met een tjopsticks. Gelukkig maar dat het dikke vlaamse frieten waren.
's Avonds een massage. We hebben er in al die jaren in Thailand en ook Laos er al heel wat gehad maar deze was wel heel speciaal!
Drukpunten over je hele lichaam en veel geroffel op je lijf.
Onze armen, benen en rug, we leken wel een drumstel.
Wel heerlijk ontspannend.
Vandaag een dagje cultuur. Met de scooter langs verschillende bezienswaardigheden van de stad. Het was erg heet, zelfs op de scooter bracht de wind geen verkoeling en leek het of er een warme föhn op je gericht stond. De bedoeling was om nog een dag hier in Hue te blijven maar er is verder niet veel te doen dus ons busticket gewijzigd en nu richting Hanoi. (15 uur in de nachtslaapbus)
Daar kijken we verder wat we gaan doen, waarschijnlijk Halong

• 17 April 2016 - 17:08

Cathy:

Dat aanraken is echt heel anders dan in andere Aziatische landen. Viel ons ook op. Veel plezier in Halong Bay, voor ons was het te koud, maar jullie kunnen lekker zwemmen denk ik.

• 17 April 2016 - 20:21

Janny:

ooo wat geweldig om het weer te lezen. Cindy zat in donh ha ( was voor school toen ze 13 was) in een tehuis voor wees kindjes mah amtinh hong heete het, van het roode kruis. slurpen de mensen daar ook zo met eten wij hebben 2 Vietnamezen hier te logeren gehad. wat zijn dat vriendelijke mensen .