Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

11 Oktober 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Na een goede maar vermoeiende vlucht met een overstap in Istanbul goed aangekomen in Bangkok. Ondanks dat het vliegtuig bijna vol zat alletwee de vluchten geen buurman/vrouw wat ik wel prettig vond.
De tweede vlucht probeerde ik wat te slapen en omdat ik twee stoelen ter beschikking had probeerde ik te gaan liggen. Een net wat te zware vrouw niet al te jong met een flodderbroek opgefrommeld liggend op twee stoelen geen gezicht, en slapen lukte me ook niet.
Aangekomen in Bangkok wilde ik zo snel mogelijk naar de douane omdat ik de trein naar Kanchanaburi nog wilde halen. En in mijn haast verloor ik mijn vest in het vliegtuig of in de slurf. Toen ik erachter kwam kon ik de slurf niet meer terug in en dacht dat ik hem nu toch wel kwijt zou zijn.
Bij de kofferband was een bali en daar toch maar even geïnformeerd.
Een telefoontje en na een poosje werd mijn vest gebracht.
Prachtig!! een luchthaven waar duizenden mensen aankomen en dan toch zo'n service
Een telefoonkaart gekocht en hup de skytrain richting de stad.
Omdat deze niet gaat naar kao san road waar ik wat bekend ben. op het eindstation een taxi genomen. Pas de vierde die ik aanhield wilde op de meter rijden grrrrrr.
De trein haalde ik al niet meer dus een minibus naar Kanchanaburi.
Daar aangekomen eerst een douche en zo snel mogelijk naar On mijn favoriete restaurant in Kanchanaburi.
Na een innige omhelzing van On heerlijk gegeten.
Maandag naar het west wonder waterpark een kwartiertje lopen maar in de bloedhete zon is dat toch behoorlijk afzien.
Een van de tien ligbedden kunnen bemachtigen , wat niet zo moeilijk was want er was meer personeel als gasten.
Roetsen van de glijbanen en een heel zwembad op een hele grote kever na voor mij alleen. En met een koud drankje op mijn ligbedje een boekje lezen. Wat is het leven toch zwaar!!!
Na twee nachten verhuisd na een ander guesthouse met zwembad waar ik nu aan het zwembad lig uit te rusten na de o zo vermoeiende dag van gisteren.

• 11 Oktober 2016 - 07:28

Cathy:

Lekker hoor zo'n privé zwembad! Wij zijn nu nog even in hetzelfde land, op Don Muang Airport. En ook alweer 2x lekker gegeten! Onthoud je de naam van het guesthouse met zwembad?

• 11 Oktober 2016 - 07:40

Janny:

haha wat een service, van je vest ;)
    lekker hoor bij zwembad boekje en verder niks hmmmmmmm

• 11 Oktober 2016 - 09:02

Frank:

Heerlijke foto's en blij dat je goed bent aangekomen. We vinden t allemaal geweldig, deze onderneming van jou. Jullie moe is nog wel ongerust maar ik houd ze op de hoogte. Liefs xxx