Een reisdag - Reisverslag uit Ban Hua Saphan, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu Een reisdag - Reisverslag uit Ban Hua Saphan, Thailand van Frank en Corrie - WaarBenJij.nu

Een reisdag

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Frank en Corrie

16 Oktober 2017 | Thailand, Ban Hua Saphan

Zondag vroeg ons bed uit, geen enkel probleem we liggen er op tijd in vooral omdat hier behalve massage verder niks te doen is.
Pakken onze spullen in, is zo gebeurd we hebben maar een gedeelte van onze bagage bij. De koffers hebben we vorige week in Chiang Rai achter gelaten. Na het ontbijt gaan we op pad. Lang de kant van de weg tientallen fruitkraampjes we kopen wat annanas zoo lekker hier.
We bezoeken de Pont Phrabat waterval dat was niet de bedoeling maar het stuur van mijn scooter trok toch wel heel erg naar rechts toen ik de bewegwijzering daar naartoe zag. Laten onze rugzak beneden achter en klimmen naar boven, wat een moeilijk begaanbaar pad, achteraf blijkt dat er aan de andere kant van de stroom een veel beter/ makkelijker pad ligt. Een kleine twee uur doen we er over om boven te komen we steken een paar maal de stroom over (oei worden we hier niet wat te oud voor) genieten van het kletterende water verfrissen ons en beginnen aan de terugweg. Een paar maal kunnen we het pad niet vinden en zien onszelf al overnachten in de bush. Alles toch goed gekomen en in een uurtje zijn we beneden Wat Rong Khun
Vervolgen onze weg en zijn vroeg in de middag in Chiang Rai besluiten om even door te rijden naar de
Ook wel witte tempel genoemd. We waren er in 2010 of 2011 ook al geweest en waren toen zo onder de indruk dat we er nog wel een keer heen wilde. Helaas het is vandaag zondag en het was er super druk. Toch nog wel genoten van deze prachtige tempel de zon schijnt en weerspiegeld in de vele spiegeltjes waar de tempel mee versierd is.
Vandaag een taxi naar het busstation tegen negen uur komen we daar aan, helaas de bus naar Chiang Mai is vol ook die van 10 en 11 uur pas om 12.15 is er een plekje voor ons en niet eens naast elkaar. We komen onze tijd wel door. Kopen een kaart voor mijn moeder nemen een massage en gaan wat eten. De tijd iets verkeerd ingeschat en we moeten nog rennen voor de bus.
In Chiang Mai hebben we vrij snel de bus naar Pai. We komen vroeg in de avond aan. En worden door Country hut opgehaald. Normaal kom je daar via een bamboe brug over het water maar die is weggespoeld. Gebeurt elk jaar wordt ons verteld. Morgen word ie gemaakt haha moet nog zien of dat echt gebeurd. Nu moet je een heel stuk omrijden. Droppen onze bagage, huren een scooter en gaan naar ons favoriete eettentjes hier. Na's kitchen er word heerlijk voor ons gekookt Frank een gele curry en ik wijs zo maar iets aan op de kaart. Geen idee wat het was maar wel heel lekker.
Omdat het al donker is kan ik geen foto maken van ons schattige hutje,die volgt nog.

• 16 Oktober 2017 - 18:19

Janny:

wouw frank op de foto met ananas lijkt die mega veel op cleem :)
    mooie foto van jouw corrie in die witte tempel prachtig

• 16 Oktober 2017 - 20:18

Anita:

Nou dat klinkt allemaal weer erg leuk en wat een mooie foto's , geniet ervan

• 17 Oktober 2017 - 15:53

Rik:

Mooi verhaal :D. Zo te merken genieten jullie weer optimaal van alle massages, watervallen en het eten. Fijn om zo de verhalen te lezen.